loading...

دستگاه حضور و غياب پارس تردد

پارس تردد: ارائه دهنده دستگاه حضور و غياب | حضور و غياب

بازدید : 196
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

يكي از مواردي كه در زمان خريد دستگاه حضور و غياب بايد به آن دقت شود انتخاب نوع سيستمي است كه متناسب با شركت يا سازمان شما باشد. امروز در اين بخش از وب سايت پارس تردد قصد داريم ابتدا با انواع سيستم هاي حضور و غياب آشنا شويم و توضيح دهيم كه هر نوع از دستگاه ها چه قابليت هايي دارد.

در چند سال گدشته دستگاه هاي حضور و غياب در بين سازمان ها جايگاه خوبي را پيدا كرده اند و تقريبا تو اكثر شركت ها اين نياز حس شده است كه با خريد يك دستگاه هم در زمان صرفه جويي مي شود و هم يك نظم يكپارچه اي برقرار مي شود.

اما چه دستگاهي با چه قابليت هايي را انتخاب كنيم؟
اگر قصد خريد را داريد اين مسئله ي مهمي است كه چه دستگاهي با چه آپشن هايي را تهيه كنيم. در اين قسمت مي خواهيم با انواع سيستم هاي حضور غياب و قابليت هاي هريك بيشتر آشنا شويم.

دستگاه حضور و غياب پانچي
اين مدل دستگاه جزء اولين مدل هايي مي باشد كه وارد بازار شد و نحوه كاركرد آن به اين شكل بود كه يك كارت مخصوص ورود خروج هر كارمند بود و در هر بار تردد ساعت آن شخص روي كارت ثبت مي شد.اين مدل به ندرت در بازار ديده مي شود و از قديمي ترين مدل ها به شمار مي رود.

دستگاه حضور و غياب كارتي
بعد از دستگاه هاي پانچي سري جديدتري از دستگاه حضور غياب وارد شد كه نحوه عملكرد آن به اين شكل بود كه هر شخص يك كارت مخصوص داشت كه در زمان تردد مانند دستگاه هاي پوز مي كشيد و در نهايت از دستگاه تخليه اطلاعات انجام مي شد و از طريق نرم افزاري كه روي سيستم نصب مي شد عمليات محاسبه انجام مي دادند.
البته در مدل هاي متنوعي از جمله دستگاه حضور و غياب كارتي بدون تماس، باركدي و كارتي مغناطيسي عرضه شد و از معايب دستگاه هاي كارتي اين بود كه امكان تقلب در بين افراد وجود داشت و بعضي از كارمندان كارت خود را به شخصي كه زودتر وارد مجموعه مي شد مي دادند تا تردد آن ها را نيز ثبت كند.

دستگاه حضور و غياب اثر انگشتي
با گذشت زمان و پيشرفت تكنولوژي و خطاهايي كه در دستگاه حضور و غياب كارتي ديده شد سري جديدتري از سيستم هاي حضور و غياب وارد بازار شد كه تردد پرسنل را از طريق اثر انگشت افراد ثبت مي كند و نحوه ي عملكرد آن بدين شكل است كه ابتدا براي تعريف هر انگشت روي سنسور دستگاه سه بار قرار داده مي شود و بعد از آن پرسنل در زمان ورد و خروج خود يكبار انگشت خود را روي سنسور مي گذارند و تردد آن ها ثبت مي شود.
با آمدن دستگاه حضور و غياب اثر انگشتي امكان تقلب و خطا به شدت كاهش پيدا كرد. البته اين نوع از دستگاه ها داراي مدل هاي مختلفي مي باشند كه در بعضي از آن ها امكان تعريف كارت و اثرانگشت به صورت همزمان وجود دارد.
نكته اي كه در اين بخش گفتن آن را لازم ميبينيم اين است كه ما دستگاه حضور و غياب اثر انگشتي را به يك محيط كارگاهي كه كار آن ها با دست انجام مي شود توصيه نمي كنيم. زيرا معمولا در اين محيط ها بعد از مدتي اثر انگشت افراد از بين مي رود و امكان تردد را كمي سخت مي كند.

دستگاه حضور و غياب تشخيص چهره
يكي از جديد ترين و بي درد سرترين سيستم هايي كه امروزه در بحث كنترل تردد پرسنل به شما پيشنهاد مي دهيم، دستگاه حضور و غياب تشخيص چهره است. مدل هاي متنوعي از اين سيستم ها براي مكان هاي امنيتي و حتي نظامي استفاده مي شود و در صد خطا را به حد زيادي كاهش داده است.
كاركرد آن به اين شكل است كه ابتدا چهره ي فرد روي دستگاه تعريف مي شود و در زمان ورود و خروج، افراد جلوي دستگاه مكث كرده و در كمتر يك ثانيه خيره شدن به دستگاه تردد آن ها ثبت مي شود.دقت اين سنسور ها معمولا بالا مي باشد به اين گونه كه اگر آقايان ريش بذارند يا خانم ها آرايش كرده باشند در زمان تردد اهميتي ندارد.
البته دستگاه حضور و غياب تشخيص چهره به صورت تركيبي با اثر انگشت و كارت نيز موجود مي باشد. پيشنهاد ما به مجموعه هايي كه با دست سر كار دارند اين مدل مي باشد تا بدون تماس به راحتي بتوانند تردد خود را ثبت كنند.
در صورتي كه هر سوالي در خصوص دستگاه حضور و غياب و انواع آن داشتيد در اين بخش مطرح كنيد تا در اسرع وقت پاسخگوي شما باشيم.

بازدید : 146
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

امروز از وب سايت دستگاه حضور و غياب پارس تردد در خدمت شما هستيم تا با موضوع قفل ها در تلفن همراه بيشتر آشنا شويم.در دنياي امروز استفاده از گوشي موبايل به نحوي شده كه جزء نياز هاي اصلي هر يك از افراد جامعه است. همان طور كه در اطرافيان خود مي بينيد تقريبا هر فرد بالغي حتي اگر هيچ سوادي هم نداشته باشد يك گوشي موبايل را دارد.

در ابتدا اين گوشي ها در ابعاد بزرگ و براي برقراري ارتباط بين مردم استفاده مي شد و رفته رفته با پيشرفت تكنولوژي و گذشت زمان گوشي هاي بزرگ و محدود جاي خود را به گوشي هايي در سايز هاي كوچك و كارايي بالاتر دادند.
با توجه به اين موضوع كه گوشي ها كارايي بالاتري رو پيدا كردند و اطلاعات محرمانه تري را مي توان ذخيره كرد به مرور زمان اين نياز حس شد كه براي امنيت اين اطلاعات نوعي قفل لازم هست تا سطح دسترسي را محدود كند. امروز در اين مقاله با ما همراه باشيد تا با مراحل گوناگون اين قفل ها و مشكلات آن ها بيشتر آشنا شويم.
در ابتدا بازكردن قفل گوشي‌ها به راحتي انجام مي‌گرفت و شخص با فشار دادن دو كليد، به راحتي مي‌توانست قفل گوشي را باز كند و به اطلاعات آن دسترسي پيدا كند اما همان طور كه گفتيم اكنون گوشي‌ها و سطح دسترسي شان پيچيده‌تر شده‌اند. امينت گوشي ها ديگر از طريق اثر انگشت و سيستم تشخيص چهره حالا ديگر عادي شده است.
كمپاني اپل اويل در سري هاي اوليه گوشي هاي خود روش لغزشي را براي باز كردن قفل ها استفاده مي كرد. ولي سطح امنيت اين قفل با توجه روشي كه استيو جابز مدير عامل قبلي شركت اپل معرفي كرد براي جلوگيري از باز شدن گوشي به طور تصادفي در هنگام جابجايي در داخل جيب عنوان كرد.
بعد از اپل سيستم عامل اندرويد روش جديدي ارائه كرد كه به روش Pattern معروف است و عملكرد آن به اين شكل است كه يك الگوي 3 × 3 را به عنوان رمز عبور خود ايجاد كنند.
اما راه حل الگو يا Pattern اندرويد خيلي هم مطمئن نيست. با توجه به مطالعاتي كه انجام شده است نشان داده است كه چگونه يك الگوي قفل اندرويد به راحتي قابل فهميدن است، آن هم نه توسط كارهاي پيچيده و هك كردن، بلكه توسط كسي كه دست كاربر را نگاه مي‌كند و به سادگي اين الگو را حفظ كند و يا با توجه به اثر انگشتي كه روي ال سي دي گوشي باقي مي ماند مي توان به راحتي فهميد كه كاربر از چه الگويي استفاده كرده است.

محققان آمريكايي طي يك تحقيق انجام شده اين ديدگاه را منتشر كردند كه نشان مي‌دهد چگونه يك بيننده عادي مي‌تواند با مشاهده ار يك فاصله حدود 1.5 تا 2 متري، يك الگو را حفظ كرده و آن را به راحتي به خاطر بسپارد.

بعد از تحقيق بالا همين شرايط مشابه با يك كد شش رقمي ساده فراهم شد كه حدس و بخاطر سپردنش بسيار سخت تر بود و تنها يكي از 10 نفري كه در زمان زدن كد مشاهده كردن قادر به باز كردن گوشي بودند.
با توجه به تحقيقات انجام شده روش الگو بيشتر براي مغز انسان به ياد ماندني است، زيرا مغز عاشق الگوها و اشكال است و الگو ها خيلي بهتر در ذهن مي مانند.پس در نتيجه الگوها قطعا كمتر از رمزهاي عبور امن هستند.
طبق آمار انجام شده تنها 11 درصد قادر به شناسايي يك رمز عبور شش رقمي پس از يك بار مشاهده و 27 درصد پس از دومين مشاهده بودند.
راه حلي كه مي توان براي امنيت گفت اين است كه كاربراني كه حساسيت بيشتري راجع به امنيت گوشي خود دارند بايد به ناچار از رمز عبور شش رقمي استفاده كنند. هر چند كه روش pattern ساده‌تر ولي روش قفل گذاري رمز عبور كمي زمان گير تر و آزاردهنده است.

اما شركت هاي بزرگ تلفن همراه در اين زمينه در حال پيش روي به سمت روش‌ هاي غير از رمز عبور و الگويي مانند سيستم تشخيص چهره است كه اين سيستم در دستگاه حضور و غياب نيز جايگاه خوبي پيدا كرده است.
همچنين سيستم هاي قفل گذاري اثر انگشت نيز در اين روز ها جايگاه خوبي پيدا كرده و كاربران مي توانند به راحتي و با گذاشتن انگشت خود روي سنسور مورد نظر قفل گوشي خود را باز كنند ولي همان گونه كه در بعضي از محصولات دستگاه حضور و غياب اثرانگشتي اين امكان خطا بخاطر كيفيت پايين اين سنسور ها وجود دارد، در تلفن همراه نيز اين اشتباه وجود دارد.

بازدید : 103
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

در دهه هاي قبل تر براي كنترل ورود خروج پرسنل بجاي استفاده از دستگاه حضور و غياب اين امر به صورت دستي در دفتر حضور و غياب انجام مي شد و مشكلات فراواني مثل عدم دقت در محاسبه ي تردد پرسنل، تقلب برخي كاركنان و… وجود داشت كه با پيشرفت تكنولوژي و وارد شدن سيستم هاي حضور و غياب ، امروزه اكثر سازمان ها از نرم افزار حضور و غياب استفاده مي كنند.

در دنياي امروز با استفاده هر چه بيشتر از سيستم هاي كامپيوتري در امور مختلف اداري ، نقش نرم‌افزار مناسب و بهينه در اين سيستم ها بسيار ضروري بوده و در اين بين سيستم هاي كنترل كاركرد از جايگاه ويژه اي برخوردار هستند . با در نظر گرفتن اهميت كنترل تردد و محاسبه دقيق كاركرد پرسنل و نيازهاي جديدتر مديريت و دسترسي سريع به اطلاعات، سيستم حضور و غياب به گونه اي طراحي گرديده تا بتواند جوابگوي نيازهاي پرسنلي سازمان باشد. پارامترهاي كاركرد كاركنان شامل : ميزان كاركرد ، غيبت ، مرخصي ، مأموريت و اضافه ‌كاري و… مي باشد كه توسط سيستم حضور و غياب ثبت ومحاسبه مي گردد .

سامانه حضور و غياب كه شامل دستگاه و نرم افزار حضور و غياب مي شود عبارت است از سيستمي كه به مجموعه هاي مختلف امكان مديريت زمان بندي و بهره وري از نيروهاي انساني خود را مي دهد. مدل هاي مختلف مربوط به اين دستگاه بر اساس نياز هاي سازماني شركت هاي گوناگون، شامل ويزگي هاي متنوعي است كه بر اساس نوع تقاضاي هر مجموعه، مي تواند تركيبي از فاكتورهاي مورد توجه منابع نيروي انساني بوده و در نتيجه خروجي قابل قبول را ارائه دهد.

براي كنترل تردد كارمندان يك شركت يا سازمان بايد زمان رفت و آمد آن ها را بررسي و زير نظر داشت و اين كار دشوار و زمان گير است ، در نتيجه نياز به نرم افزاري مي باشد كه در محيط كاري ، ساعت حضور و غياب در آن ثبت شود تا بتوان توسط آن فيش حقوقي كاركنان را تعيين كرد.

نرم افزار و دستگاه حضور و غياب موجب مي شود كه نظارت و مديريت پرسنل به نحو درست و دقيقي انجام شده و از كم كاري هاي احتمالي كاسته شود درضمن اين اطمينان براي پرسنل حاصل مي شود كه به هيچ عنوان حقي از آن ها ضايع نشده و كليه تردد ها ها طبق قوانين و مقررات و ساعات ثبت شده در سيستم صورت گيرد. با اتوماسيون كردن حضور و غياب در يك سازمان، كليه عمليات مربوط به ورود و خروج كاركنان شامل مرخصي ها، مأموريت ها، اضافه‌كاري، شيفت ها، تقويم‌كاري و كاركرد پرسنل ثبت شده و قابل بازيابي است.

همان طور كه مطالعه كرديد شما با خريد يك دستگاه حضور و غياب اثر انگشتي و نرم افزار حضور و غياب نه تنها در هزينه هاي خود بابت دقت بالاي محاسبات و كوچكترين دقايق صرفه جويي مي كنيد بلكه انرژي و زمان كمتري را صرف اين امر مي كنيد و تقلب را به صفر مي رسانيد و جاي هيچ صحبتي براي پرسنلتان با قي نمي ماند.

بازدید : 158
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

امروز با موضوعي ارزشمند از وب سايت دستگاه حضور و غياب پارس تردد در خدمت شما هستيم تا با فوايد استفاده از نرم افزار و دستگاه حضور و غياب و همچنين توجيه اقصادي آن در يك سازمان يا شركت آشنا شويم.

پيش از اين اكثر مديران براي كنترل ورود و خروج پرسنل و نحوه محاسبات حقوق كارمندان زمان و انژي زيادي را صرف اين كار مي كردند.در اين مقاله قصد داريم قبل از اين كه شما در كسب و كار خودتان هزينه اي را صرف اين كار كنيد، تصوير روشني از هر آنچه كه نياز داريد در مورد اين سيستم‌ها بدانيد را به شما ارائه دهيم و با توجه به الويت ها سيستم مورد نياز حضور و غياب خود را تهيه كنيد.

1- كاهش تقلب در زمان تردد

زماني كه يك مدير در يك شركت متوجه شود تقلب در حضور و غياب در بيشتر محيط‌هاي كاري اتفاق مي افتد شايد كمي غافلگير شود. در روش‌هاي ديگر مديريت تردد ، اين امكان به وضوح وجود دارد كه برخي از كارمندان دست به تهيه مستندات ساختگي و تقلبي حضور و غياب بزنند، مثلا فرض كنيد يك كارمند 2 ساعت خارج از مجموعه كار شخصي دارد و بدون اين كه خروج خود را ثبت كند مرخصي مي رود، كه اين يك مشكل بزرگ و دراز مدت براي كسب و كارهاي مي باشد كه به مشتريان خود بايد خدمات ارائه دهد و همه ي اعتبار افزايش فروش به تعهد آنها بستگي دارد، چرا كه اين گونه تقلب‌ها ضمن كاهش اعتبار كسب و كار باعث نارضايتي مشتريان نيز مي شود.

درضمن اگر يك سيستم حضور و غياب كارتي را انتخاب كرده باشيد كاركنان به راحتي مي‌توانند آن‌ها را به ديگران بدهند تا به جا همديگر در زمان ورود و خروج تردد ثبت كنند ولي اگر يك دستگاه حضور و غياب اثر انگشتي را خريده باشيد بر اساس بيومتريك كه كمك چشمگيري به يك سازمان مي‌كند،كدام كارمند مي‌تواند اثر انگشت خود را با ديگران به اشتراك بگذارد؟

2- كاهش خطا در حقوق و دستمزد

يكي از اصلي ترين و مهم ترين ويژگي‌هاي يك نرم‌افزار حضور و غياب، امكان پيگيري ساعات كاري بر اساس كاركنان است.در واقع نرم ‌افزار بايد ق÷ابليت ثبت ساعات كاري كاركنان در مأموريت ، مرخصي يا تردد فراموش شده را به صورت دستي داشته باشد. همچنين بايد قابليت پرداخت حقوق‌ها از طريق نرم افزار حقوق و دستمزد، امكان محاسبه روزهاي تعطيل، ساعت‌هاي كاري مقرر و مرخصي و ماموريت را داشته باشد. با اين شكل از اتوماسيون داده‌ها، منابع لازم براي محاسبه حقوق و دستمزد كاهش مي‌يابد و خطاهاي دفتري مثل وارد كردن اشتباه اطلاعات كاملاً از بين مي‌روند، كه اين ويژگي در واقع تضمين كننده حداكثر منافع براي شركت مي باشد.

3- داده‌هاي واقعي زمان تردد

در درجه اول، يك نرم‌افزار حضور و غياب مطلوب بايد امكان ثبت زمان ورود و خروج كاركنان را به صورت الكترونيكي از راه‌هاي مختلف تأمين كند. از جمله اين راه‌ها مي‌شود به ثبت الكترونيكي ساعت و وضعيت اتصال رايانه يا دستگاه‌هاي همراه كاركنان به اينترنت سازمان، اشاره كرد.

سازمان‌ها براي مديريت آسان‌تر كاركنان خود بايد بدانند چه فردي كار مي‌كند، چه كسي كار نمي‌كند، چه كسي تا ديروقت كار مي‌كند و كدام كارمند تظاهر به اضافه كاري مي‌كند. مديران يك سازمان براي دانستن اين‌ها نياز به اطلاعات واقعي زمان حضور و غياب كاركنان خود دارند.

به همين خاطر است كه نياز به يك نرم‌افزار حضور و غياب احساس مي‌شود؛ نرم‌افزاري كه بتواند از زمان واقعي تردد كاركنان اطلاعات دقيقي ارائه دهد. اطلاعاتي كه بدون از دست رفتن وقت به‌روزرساني شوند و هميشه آخرين نسخه آن‌ها به منظور تأييد يا هر امر ديگري در اختيار مديران باشد.

4- مقرون به صرفه بودن

سيستم ‌هاي حضور و غياب بيومتريك به عنوان يك ابزار مقرون به صرفه در نظر گرفته مي‌شوند چرا كه براي مثال يك دستگاه حضور و غياب اثر انگشتي در مقايسه با يك سيستم معمولي مبتني بر RFID ارزان‌تر تمام ‌مي‌شود. گروهي از كارشناسان معتقدند كه كسب و كارها با استفاده از يك نرم‌افزار حضور و غياب بيومتريك خودكار مي‌توانند تقريبا 5 تا 8 درصد از هزينه‌هاي حقوق و دستمزد خود را كاهش دهند.

بازدید : 191
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

امروزه استفاده از دستگاه حضور و غياب جزء نياز اصلي شركت هاي بزرگ و كوچك براي نظم بخشيدن و سرعت در كارها شده است. در اين مقاله به معرفي سيستم هاي تشخيص هويت كه مهمترين آنها بيومتريك است مي پردازيم،همچنين چند تعريف تكنولوژي بيومتريك را نيز با هم مرور مي كنيم كه مهم ترين هاي تكنولوژي بيومتريك، اثر انگشت، عينبيه چشم، چهره و…است؛اما به دليل اين كه سيستم اثرانگشت از اهميت بالايي برخوردار است، بيشترين تمركز در معرفي اين سيستم بر روي تشخيص اثر انگشتان است.

علم بيومتريك اساسا به معناي علمي براي اندازه گيري و آناليزم اندام بدن، جهت تشخيص هويت فرد مي باشد.اثر انگشت به دليل اين كه براي هر شخص منحصربه ‌فرد است و با گذشت زمان هيچ گونه تغييري نمي‌كند، در ميان سيستم‌هاي بيومتريك بيشتر مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

در واقع سيستم بيومتريك يعني بيشتر كردن امنيت ارائه شده كه مي تواند به صورت باورنكردني در زمان استفاده و در محيط كاري مفيد باشد.پايانه هاي بيومتريك از تكنولوژي پيشترفته براي اسكن اثر انگشت استفاده مي كنند كه امروزه با استفاده از اين تكنولوژي سيستم حضور وغياب،دقت كنترل حضور كاركنان را افزايش دهيد.

به صورت ساده تر شما مي توانيد از سرقت زمان وسوء استفاده در حضور كاركنان جلوگيري كنيد.همچنين شما مي توانيد تمام حضور و غياب و رفت و آمد كاركنان خود را ساده ترو دقيق تر كنترل كنيد.

از ديرباز انسان براي بقا، نياز به تشخيص دوست از دشمن داشته است و تشخيص هويت براي وي امري حياتي بوده و هست، لذا امروزه سعي در مكانيزه سازي سيستم هاي شناسايي يا تشخيص هويت شده است. اين پيشرفت ها دليل بر نياز جامعه و جهان است».نيازي كه پيشرفت در آن باعث كاهش تخلفات، افزايش امنيت، تسريع در امور روزمره و … شده است. امروزه جهت شناسايي جرم و جنايتكار، از روال شناسايي اثر انگشت و چهره‌ نگاري استفاده مي ‌شده كه امروزه سيستم هاي مكانيزه‌ جديد تري ايجاد شده است.

دسته اول اين سيستم ها معمولاً چيزي است كه شما به همراه خود داريد و مي‌ توان گفت سند هويت شماست، مانند: كارتهاي هوشمند، كارتهاي مغناطيسي، كليد، پاسپورت، شناسنامه و … اين اشياء داراي نواقصي هستند همچون: گم شدن، عدم همراه بودن شخص، فرسوده شدن و جعل شدن

دومين نوع سيستم هاي شناسايي دانش نام دارد، يعني چيزي كه شما بخاطر مي‌سپاريد مانند: پسورد و پين كد. البته اين سري نيز داراي نواقصي هستند مانند: فراموش كردن و لو رفتن پسورد شخصي

دسته سوم سيستم هاي مبتني بر بيومتريك است. اين سيستم ها از خصيصه‌هاي فيزيولوژيكي و رفتاري انسان جهت شناسايي استفاده مي‌كنند. اين روش ديگر معايب روش هاي قبل را ندارد و امنيت و دقت را تا حد بسيار زيادي افزايش داده است.
سيستم هاي حضور بيومتريك برروي تصوير برداري چند بعدي تاكيد دارد.براي اين كار از سيستم هاي چند متغيره استفاده مي كند.

مزاياي استفاده از سيستم هاي بيومتريك چيست؟

در اين قسمت نگاهي مي اندازيم به دلايل استفاده از سيستم بيومتريك كه مزايايي از جمله:
-تصوير برداري هاي چند شاخه كه موثر تر از اسكن هاي ساده است.
-ادغام با نرم افزارهاي موجود در رابطه با حضور و غياب
-افزايش امنيت در محل كار
-جلوگيري از سوء استفاده از حضور كاركنان در مجموعه
-آسان بودن استفاده از دستگاه هاي حضور وغياب
-نصب در مكان هاي مختلف
طريقه كاركرد سيستم هاي بيومتريك چگونه است؟

اگر بخواهيم يك تصوير ساده از كاركرد اين سيستم ها ارائه بدهيم بايد ابتدا مراحل ثبت اطلاعات هويت شخص را بازبشناسيم كه به روش زير انجام مي شود:

الف)گرفتن اثرانگشت
ب)ذخيره اثرانگشت اسكن شده و رمز گذاري مشخصه هاي بيومتريك هر شخص
ج)مقايسه اثر انگشت شخص با اثر انگشت ثبت شده و تاييد يا رد آن

بازدید : 194
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

امروز با مقاله اي ديگر از وب سايت دستگاه حضور و غياب پارس تردد در خدمت شما هستيم تا با اسكنر هاي اثر انگشني و نحوه ي عملكرد آن در دستگاه حضور و غياب اثر انگشتي بيشتر آشنا شويم.شايد برايتان سوال پيش بيايد چرا اثرانگشت؟هيچ امنيتي كامل نيست؛ قفل ها مي توانند شكسته شوند و امنيت مي تواند به راحتي از بين برود و دير يا زود پسورد هاي آنلاين مي توانند حدس زده شوند.پس ما چطور مي توانيم از چيزهايي كه براي ما اهميت دارند محافظت كنيم؟

يك راه اسكن اثر انگشت، قرنيه، اسكن شبكيه، اسكن چهره و همين طور اطلاعات شخصي ديگر كه همه اين ها باعث مي شود جعل اطلاعات سخت شود. اگر در گذشته نه چندان دور اثر انگشت افراد گرفته مي شد حتما به خاطر جرمي بود كه به آن متهم شده بودند اما امروزه افراد كاملا بي گناه براي افزايش امنيت خود اقدام به اين كار مي كنند و شما مي توانيد از اين اسكن براي كنترل يا افزايش امنيت محل كار خود استفاده كنيد.

چرا اثر انگشت منحصر به فرد است؟

دليل داشتن اثر انگشت براي هر شخص بسيار واضح است. در واقع اثر انگشت باعث مي شود انگشتان ما براي گرفتن اشياء چسبناك تر باشند و اين باعث افزايش اصطحكاك بين دست ما با اشياء مي شود.

شما حتي قبل از تولد اثر انگشت داريم و اين اثر تا آخر عمر با شما باقي مي ماند

اثر انگشت درست مانند يك امضاء منحصر به فرداست. همين منحصر به فردي اثر انگشتان شماست كه آن را تبديل به بهترين روش براي ثبت اطلاعات بيومتريك شما مي كند. اثرانگشت از طريق يك فرآيند تصادفي با توجه به كد در DNA شما پيشرفت مي كند. از آن جا كه محيط زيست در شرايط رحم اثر دارد حتي اثر انگشتان دوقولاها هم اندكي متفاوت است.

ثبت و ذخيره سازي:

فرض كنيد شما مدير يك بانك مهم كشوري يا رئيس يك شركت امنيتي هستيد و مي خواهيد يك دستگاه حضور و غياب اثر انگشتي را جايي در شركت كه كارمندان هرروز از آن جا مي گذرند نصب كنيد اما به نطر شما اين دستگاه چگونه كار مي كند؟ در اين گونه سيستم ها دو مرحله جداگانه وجود دارد.ابتدا شما بايد اثر انگشتان خود را در دستگاه حضور غياب ثبت كنيد(طبق آموزش هايي كه افراد به شما مي دهند)در هنگام ثبت اطلاعات اثر انگشت هر فرد اسكن مي شود سپس تجزيه و تحليل مي شود و سپس در يك فرم كد شده در يك پايگاه داده امن ذخيره مي شود. به طور معمول كمتر از نيم ثانيه اين ثبت اثر انگشتان به طول مي انجامد و در ادامه اين مرحله دوم است كه به صورت تاييد از اطلاعات عمل مي كند و هركس كه مايل به استفاده از دستگاه است بايد ابتدا اثر انگشتان خود را ثبت كند.

چگونه اسكنر اثر انگشت كار مي كند؟

هنگامي كه اثر انگشت براي كنترل دسترسي به ساختمان ها و سيستم هاي كامپيوتري مورد استفاده قرار مي گيرد، بايد روش هاي پيچيده تر مورد استفاده قرار گيرد: يك كامپيوتر بايد سطح انگشت خود را به سرعت اسكن كند و سپس نمايش اسكن شده را به كد تبديل مي كند. يك اسكنر اپتيك با درخشش نور روشن بر روي اثر انگشت مانند يك عكس ديجيتال عمل مي كند.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 14
  • بازدید سال : 45
  • بازدید کلی : 3629
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه